Wat zijn jullie doelen voor het komende jaar?

(Stichting WebwinkelKeur) #1

De laatste weken zijn er veel nieuwe leden. Het lijkt me leuk om eens van jullie te vernemen wat je doelen zijn voor het komende jaar. Wat wil je over een jaar bereikt hebben en wat ga je allemaal doen om dat te bereiken?

Ik ben benieuwd, wellicht kunnen we elkaar verder helpen op die manier.

(Jorinde Brandligt) #2

mijn doel is om weer op het niveau te komen van een jaar geleden. Ik heb namelijk de naam van mijn webwinkel veranderd omdat we stopten met de fysieke winkel en sindsdien loopt het niet echt storm. Ik ben bezig om mijn nieuwe naam zoveel mogelijk bekendheid te geven maar het is een weg die maar langzaam omhoog gaat. Als iemand tips heeft graag!

(Stichting WebwinkelKeur) #3

Ben wel benieuwd. Hoe heb je de naamsverandering aangepakt?

Heb je de oude naam middels 301 doorgelinkt naar de nieuwe naam en heb je ook goed bekend gemaakt dat de naam ging veranderen?

Zeker bij naamsverandering is het wel belangrijk om het stapsgewijs te doen. Anderzijds versterken een fysieke winkel en een webwinkel elkaar. Als er 1 weg valt, kan het met de andere ook minder gaan.

Verder zit je in een specifieke niche, denk vooral zaak om binnen je doelgroep naamsbekendheid te genereren en dat kost tijd.

(Patrick Heijmans) #4

poeh, das wel wat hoor een naamsverandering. Heb je wel een redirect op de oude gezet naar de nieuwe webshop ? En kijk ook alle externe links na en laat deze aanpassen naar je nieuwe url.

(Jorinde Brandligt) #5

Ja we hebben alles volgens het boekje gedaan, redirect en wat we maar konden. Maar toch duurt het maanden zo niet langer voordat alle externe links weer werken, deze zelf nalopen is eigenlijk niet te doen, als ik dat geweten had had ik het nooit gedaan, maar ja van je fouten leer je. Nu extra tandje er bij :slight_smile:

(Miranda Bakkers ) #6

Mijn doel wat ik in januari had gesteld bij het begin van de webshop is reeds bereikt en ver daarboven. Dit houd dan ook in dat ik vanaf 1 januari 2019 in ieders geval van 34 naar 30 uur werken bij mijn werkgever ga. Verder voor dit jaar vooral naamsbekendheid krijgen en mijn assortiment verder uitbreiden. Het level van klant tevredenheid houden zoals die nu is. Nog geen enkel retour gehad sinds ontstaan webshop. Doel of eerder gezegd droom op langer termijn is dat ik over 3 jaar kan zeggen werkgever ik heb je niet meer nodig, mijn ontslag nemen en 100% met de webshop bezig zijn.