Mijnwebwinkel beperkingen

(Robert) #1

Ik ben erg nieuwsgierig waar de grote webwinkels die op mijnwebwinkel draaien tegenaan lopen. En problemen die ze al anders opgelost hebben met een omweg.

(Patrick Heijmans) #2

ik weet niet of je het beperkingen kan noemen, maar een aantal zaken dien je via mijnwebwinkel te regelen en kunnen hun alleen maar doen:

• DNS wijzigingen,
  • Files uploaden via FTP kan niet
  • Updates wanneer het mijnwebwinkel uitkomt
  • Niet overal alt-teksten kunnen toevoegen
  • URL structuur niet kunnen aanpassen

Vanwaar je vraag :blush:

(Peter Yedema) #3

Wat ik nooit mooi vond bij MWW was het maken van de header. Deze heb ik nu via een plaatje gemaakt en staat een stuk mooier al vind ik het zelf. Verder zou ik graag een duidelijker zoekfunctie hebben. Wij hebben veel producten en dat maakt zoeken makkelijker. Nu heb ik dat wel via een link naar de standaard zoekpagina gemaakt, maar ik zou het liever duidelijker willen hebben dan wat het nu is.

Verder loop ik nog niet tegen heel erg grote dingen aan.

(Monique Waanders) #4

Wij zouden graag bulk korting zien als er 15 stuks besteld worden dat de prijs lager word

(Peter Yedema) #5

Dat zou ook fijn zijn, nu kan je het iets ondervangen met keuzelijsten. Toch is het mooier als je zo in kan stellen dat je per product korting krijgt.

(Peter Yedema) #6

Bloggen is ook niet heel goed geregeld bij MWW.

(Robert) #7

Wij zijn ook nog niet echt tevreden over het bloggen. Maar je kan al wel een goed begin maken en het wel op je eigen site plaatsen. Wij hebben dat zo op gelost

(Fenne Hooymans) #8

Wat ik echt vervelend vind is dat MijnWebwinkel negatieve voorraad laat zien. Een klant besteld dus een product wat niet op voorraad is vooraf 0 op voorraad in keuzelijst. En na bestelling van klant staat er -1 op voorraad. Dat wordt als klanten gelezen als 1 op voorraad. Dus als je dat niet direct aanpast kan je wachten op een bestelling waarbij een klant snelle levering verwacht terwijl het product niet op voorraad is. De oplossing van MijnWebwinkel is het niet tonen van de voorraad in de keuzelijsten maar dat is juist voor de webwinkel erg belangrijk. Ik heb 3 jaar geleden al gevraagd of ze iets kunnen inbouwen dat negatieve voorraad als 0 worden weergegeven. Maar er wordt niks mee gedaan, helaas :frowning: :frowning:

(Nancy ) #9

Heb jij dan: “bestelbaar indien uitverkocht” aangevinkt staan bij het artikel?

(Fenne Hooymans) #10

Ja, dat is ook de bedoeling, want een gedeelte van ons assortiment is namelijk maatwerk of wordt op verzoek besteld omdat het echte niche artikelen zijn waar maar een enkeling naar opzoek is.

(Nancy ) #11

Ah vandaar dat de voorraad op -1 komt te staan. Ja lastig hoe je dat nu moet oplossen.

(Michèle Tewes) #12
  • Geen handige manier om voorraad goed bij te houden (als je zowel losse onderdelen als pakketten verkoopt);
  • Een meertalige site geeft nogal eens gedonder;
  • Onmogelijk om geen BTW te rekenen bij bestellingen buiten de EU - dat moet per order handmatig aangepast en teruggestort worden;
  • Onmogelijk om een bepaalde staffelkorting of combikorting te bieden;
  • Header en footer mogelijkheden zeer beperkt (om niet te zeggen slecht);
  • Onmogelijk om in bulk prijzen aan te passen, moet per artikel stuk voor stuk;
  • Onmogelijk om meerdere verzendlabels tegelijk aan te maken, dat moet ook per order;
  • Geen spaarprogramma of ander loyalty programma via de klant accounts (hoewel ik dacht dat ze daar wel mee bezig zijn);
  • Tal van kleine layout dingen die je niet kunt aanpassen.

Ik heb ook Premium uitgeprobeerd vanwege de Kassa app, maar dat werkte helaas echt heel slecht (voor mij althans).

Oftewel er is nogal wat waar ik in ieder geval tegenaan loop, dit gaat serieuze problemen geven zodra mijn webshop nog verder groeit dus ik vrees dat ik dan naar iets anders moet. Jammer, want verder vind ik MWW een betrouwbaar, duidelijk en goed werkend systeem.

En ik ben ook wel benieuwd, vanwaar je vraag?

(Michèle Tewes) #13

Ja dat soort dingetjes herken ik ook wel, dat je je toch ook afvraagt “hoe moeilijk kan het zijn”? Maar goed, ik ben niet gehinderd door enige kennis van zaken :wink:

(Fenne Hooymans) #14

Hoe bedoel je dat? Zoals?

(Michèle Tewes) #15

Ik bedoelde het als grapje, als zelfspot. Ik kan wel roepen “hoe moeilijk kan het zijn”, maar uiteindelijk heb ik geen verstand van webwinkels bouwen. De beste stuurlui staan aan wal :wink:

(Fenne Hooymans) #16

Haha, oke. Ik weet toevallig dat het bij Lightspeed wel zo werkt. Negatieve voorraad in de backoffice wordt in de shop gewoon getoond als 0 op voorraad. Dus het is mogelijk, maar ik kan het inderdaad ook niet zelf bouwen.