Klarna of mollie

(Peter Yedema) #1

Hallo,

Via MWW kan je gebruik gaan maken van klarna. Als ik me er een beetje in verdiep lijkt het wat anders te werken dan mollie. Je bent klant bij klarna en via die weg betaal je je producten. Een beetje zoals PayPal? Of kan je als niet klant bij Klarna nog wel gewoon via Ideal betalen net als mijn klanten dat bij Mollie doen? Of moet ik Mollie er juist nog naast houden?

Misschien is hier iemand die wat meer kan vertellen over klarna en of het echt zo goed is als dat ze zeggen en je conversie omhoog gaat.

Groeten Peter

(Nancy ) #2

Ik gebruik Klarna sinds begin april en ik vind het erg prettig werken. Ik had hiervoor Sisow, dus kan niet zeggen of het beter is dan Mollie, omdat ik geen ervaring met Mollie heb.

Het is zo dat als je Klarna gebruikt, je geen andere betaalprovider in je shop kan hebben, maar Klarna biedt alle betaalmogelijkheden aan: Ideal, creditcard, eenmalige machtiging, direct betalen en achteraf betalen. Als een klant zijn emailadres in de kassa checkout invult, checkt Klarna die klant en laten ze alle betaalmethodes zien die voor die klant geoorloofd zijn. Klarna betaalt elke week uit, ook al heeft de klant nog niet betaald, wat wel een verschil is met andere achteraf betaalmethodes. Klarna neemt dus na checken van de klant het risico op zich.

Of het conversieverhogend werkt met Klarna, is voor mij moeilijk te zeggen, want ik had nog geen achteraf betaalmethode ( wel rembours), maar ik denk dat elke achteraf betaalmethode conversie verhogend werkt. Alleen is Klarna via MWW gewoon gunstig in prijs. I Ik heb er geen spijt van dat ik voor Klarna gekozen heb, het werkt prettig en ik krijg altijd mijn geld op tijd en het juiste bedrag uitbetaald. De provisie vind ik schappelijk ook na het 1e jaar en bij kleine bestellingen ben ik goedkoper uit dan Sisow en met de grotere orders ben ik soms wat duurder uit, maar dat heft elkaar op en het gebruikersgemak voor de klant is ideaal en dat is ook wat waard.

(Patrick Heijmans) #3

Klarna is alleen achteraf betalen en Mollie is een PSP (Payment service provider) Je hebt dus beide nodig. Achteraf betalen kan inderdaad conversie verhogend werken, dit komt omdat de klant dan eerst zijn product in huis heeft en dan pas hoeft te betalen.

(Peter Yedema) #4

Ik zag dat je bij Klarna ook wel Ideal betalingen kon doen. Het is lastig aangezien ik bij Mollie weer betaallinken kan maken en dat is ook wel weer handig. Misschien dat er meerdere opties zijn bij Klarna. Ik ga eerst eens kijken wat er gebeurd als ik goedkeuring heb.

(Patrick Heijmans) #5

Klopt, je kunt achteraf kiezen voor ideal

er zijn zeker meerdere opties om achteraf te betalen. het is géén vervanging voor een PSP

(Peter Yedema) #6

Oke, dat vind ik eigenlijk helemaal niet handig en lijkt me juist niet zo handig als dat het wordt voor gesteld via MWW. Ik zou dat als klant juist erg vervelend vinden. Misschien toch afterpay maar eens overwegen.

(Jochem van Mill) #7

Je zou ook eens kunnen kijken naar Billink. Die hebben (volgens mij) iets vriendelijkere tarieven.

(Nancy ) #8

Patrick, de Klarna checkout die MWW aanbiedt bevat veel meer mogelijkheden dan alleen achteraf betalen namelijk ook: Ideal, betaal nu, creditcard, eenmalige machtiging.

(Nancy ) #9

Het is wel een vervanging voor PSP hoor, alleen betaallinken sturen kan niet, maar creditcard, Idealbetalingen, direct betalen kunnen gewoon met Klarna via MWW.

(Patrick Heijmans) #10

Aha, Dit lijkt er inderdaad wel op. Excuus. Dan zijn ze veranderd van strategie :blush:

https://www.klarna.com/nl/zakelijk/producten/betalingen/

(Peter Yedema) #11

Op dit moment loop ik bij MWW tegen een probleem aan en dat is dat klanten alleen Nederland kunnen selecteren voor verzenden. Dit heb ik nu bij MWW neergelegd. Helaas kan ik Billink niet koppelen aan MWW.

(Nancy ) #12

De regeling voor MWW klanten die via MWW de Klarna checkout koppelen is veel gunstiger dan dat je zelf via Klarna een contract afsluit. Bij MWW bind je veel informatie en blogs over de checkout.

(Michèle Tewes) #13

Ik heb Klarna geprobeerd, maar dat ging toen de mist in. Via mijn NL shop yarnz.nl werkte het prima, maar ik heb dezelfde webshop in het Engels op yarnz.eu en daar kon ineens niemand meer betalen. MWW zou het inmiddels opgelost moeten hebben, maar wat ik heb gezien van Klarna vond ik erg onoverzichtelijk in gebruik. Ik heb graag inzicht in de transacties, hoe ver het bedrag wat ik straks uitgekeerd krijg inmiddels is opgebouwd, etc. Bij Mollie zie je dat zo terug, bij Klarna niet.