Even voorstellen Peter Yedema

(Peter Yedema) #1

Hallo,

Mijn naam is Peter en samen met mijn compagnon ben ik 5 jaar geleden Garage80 begonnen. Iets uit de hand gelopen hobby waarin we onderdelen zijn gaan verkopen voor Citroens uit de jaren 80. Ons webadres is www.garage80.nl en we versturen onze onderdelen nu wereldwijd. Ik doe het beheer van de webshop en de verkopen. Mijn compagnon doet de werkplaats werkzaamheden.

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan vooral.

Groeten

(Patrick Heijmans) #2

welkom en bedankt voor je introductie @Garage80
Ik ben wel benieuwd hoe je de logistiek geregeld hebt.

(Peter Yedema) #3

Onze onderdelen komen van partijen van particulieren of bedrijven en via de groothandel. Verzenden gaat via myparcel. Werkt perfect.

(Jochem van Mill) #4

Welkom @Garage80
Gave niche! Ik ga je site doorgeven aan een vriend van me, die heeft als passie oude Franse auto’s (maar misschien kent ie je site ook al wel).

Zijn er uitdagingen waar je tegenaan loopt met de webshop?

(Peter Yedema) #5

Dank je. We kunnen er nu ook nog niet van leven helaas, maar het is wel leuk om te doen. Echt uitdagingen met de webshop heb ik niet. Wel is het lastig om de voorraad bij te houden op de webshop, dit omdat we ook best veel buiten de webshop verkopen. We zouden dan Premium kunnen nemen, maar ik heb alles op android en dat werkt niet. Wie weet later nog een keer. Gewoon bij houden, maar als ik straks werk er naast heb moeten we dat nog gaan oplossen, maar daar bedenk ik ook wel weer wat voor. Dat is ook een beetje de uitdaging. Nu zit ik nog tussen twee banen in dus kan ik het wel bijhouden.

(Jochem van Mill) #6

Hoe staat het met de vindbaarheid van je webshop? Heb je veel concurrentie?

(Peter Yedema) #7

Vindbaarheid is ook wel goed. de SEO van mijnwebwinkel werkt goed en daar besteed ik zelf ook wel aandacht aan. Dus we komen wel hoog in google uit. Maar omdat we een hele specifieke doelgroep hebben kunnen we die ook erg makkelijk bereiken. We promoten veel op Facebook vooral.

We zijn begonnen met 1 auto. Puur om eens te kijken wat het zou brengen. Veel mensen in de wereld van Citroen vonden het vooral erg grappig en gaven aan dat het gedoemd was om te mislukken. Onder het mom niemand zit te wachten op BX onderdelen. (Voor de niet kenners. De Citroen BX was wel populair, maar doordat er veel van waren en niet goed werden onderhouden gingen ze wel eens stuk en dat deed geen wonderen voor het imago.) Maar goed we hebben toch doorgezet, deze auto hebben we ontdaan van de onderdelen en deze verkocht, van dat geld kochten we weer meer auto’s en onderdelen en zo zijn we gegroeid. Ook toen waren er vele bedrijven die het allemaal erg grappig vonden en zagen er niks in wat wij deden. Was voor ons geen probleem, want voor ons was het hobby en we deden ons ding. We werden steeds groter en werden bekender. En toen kwamen er concurrenten. Dus klaarblijkelijk deden we het wel goed en de grap is dat concurrenten ons in de gaten houden. Wat wij deden, deden zij ook. In het begin vond ik dat lastig, maar we doen ons ding en dat blijven ook doen.

(Jochem van Mill) #8

Goede herinneringen aan. Op vakantie met vrienden; zij met een BX met 300.000km op de teller en een LPG-tank en ik in een Mitsubishi Sigma 3.0 V6.B%20to%20da%20pimping%20X

Heerlijk fout, nog een kentekenplaat met naam gescoord, pluchen dobbelstenen aan de achteruitkijkspiegel.

(Peter Yedema) #9

Woow, beide erg mooi. Ook nog een Sigma wagon. Leuk hoor…

(Jochem van Mill) #10

Met pijn in het hart weg gedaan. Destijds reed ik wekelijks 1000km naar mijn werk en toen werd het wat duur in verbruik en onderhoud. Die auto was toen al een zeldzaamheid. Nu zoek ik er nog regelmatig op maar ik zie ze bijna nooit meer op de bekende autoverkoopsites staan. Net nog een kentekencheck gedaan en mijn Sigma rijdt ook niet meer in Nederland rond, dus die is naar de sloop of het buitenland.

De BX werd na de vakantie trouwens verkocht voor iets meer geld dan we 'm hadden gekocht. De zomervakantie er na kwam er een Sierra voor in de plaats.

(Peter Yedema) #11

Ja jammer, veel leuke auto’s verdwijnen helaas.

(Patrick Heijmans) #12

Hallo @Garage80, Peter,

Hierbij jouw persoonlijke webwinkelscan.
Er zijn best veel fouten op je webwinkel, voor pagina’s die niet meer bestaan of afbeeldingen die niet bestaan.
Helaas kan ik het uitgebreide rapport niet hier plaatsen, als je me je mail in een DM stuurt zal ik je deze toesturen.
Site Audit ( garage80.nl).pdf (276,2 KB)

(Peter Yedema) #13

Oh ik zie het inderdaad. Maar ik doe volgens mij geen gekke dingen met MWW. Waar zitten de grootste problemen? En wat kan ik er aan doen. Ik stuur je ook wel een DM.

(Patrick Heijmans) #14

De grootste pijnpunten zitten eigenlijk in de 4xx problemen (pagina’s & afbeeldingen die niet meer bestaan)

(Nancy ) #15

Wat een leuke niche webwinkel hebben jullie.

Ik ben door mijn man ook besmet met het Citrofielvirus. Wij hebben de “oma” van de BX een Citroën DS uit 1968. In november wordt onze godin dus gewoon 50 jaar! Momenteel wordt ze na 18 jaar opnieuw gerestaureerd en krijgt haar plaatwerk een nieuwe laklaag. Het blijft een fantastische auto om in te rijden, nou ja moet eigenlijk zeggen: zweven.

(Peter Yedema) #16

Bedankt voor het compliment leuk te lezen dat jullie een DS hebben. Blijft gewoon een super mooie auto.