Even voorstellen: Ans van Knuffelzolder

(Ans) #1

Mijn naam is Ans Hogenboom en sinds een aantal jaren run ik mijn webwinkel www.knuffelzolder.nl
Ik heb duizenden knuffels op voorraad :slight_smile: van allerlei merken.

Sinds ongeveer 3 jaar gebruik ik MijnWebwinkel. Daarvoor had ik een gekocht programma waarmee ik een website gebouwd had maar die was op een gegeven moment niet meer mobielvriendelijk.
Nu helemaal blij met MWW.
Er is altijd iets te leren, vandaar dat ik me hier heb aangemeld.

(Patrick Heijmans) #2

Welkom en bedankt voor je introductie @Knuffelzolder
Dan heb je inderdaad een zolder vol knuffels denk ik! Heb je toevallig foto’s :wink:
Ook voor jou zal ik een scan maken en hier posten, veel plezier op het forum!

(Ans) #3

Dat heb ik zeker, meer dan een zolder vol :slight_smile: Een uit de hand gelopen hobby om het zomaar te zeggen.

Hoop hier op het forum nog wat te leren!

(Peter Pastoor) #4

Hallo Ans. Welkom op dit leerzame forum. Succes met de webwinkel.

(Patrick Heijmans) #5

Hierbij je persoonlijke webwinkelscan.
De basis is zeker goed, Ik zou beginnen om de alt-codes van je afbeeldingen te gaan vullen.

Site Audit (knuffelzolder.nl).pdf (209,9 KB)

(Ans) #6

Wow, dat ziet er niet best uit gezien de hoeveelheid. Ik ga daar eens op mijn gemak naar kijken.
Ik heb geen idee wat alt-codes zijn haha … maar zoek dat wel even op.
Gelukkig krijg ik wel bestellingen binnen, als je het rapport ziet, zou je zeggen dat wordt helemaal niks met je webwinkel :slight_smile:
Bedankt hoor voor het rapport.

(Patrick Heijmans) #7

Nee, hoor valt best wel mee, zo’n rapport is een goede basis om bijvoorbeeld 1x per maand naar je webwinkel te kijken.

alt-codes zijn, en in dit geval je alt-tekst, de teksten die je kunt toevoegen aan je afbeeldingen. Zo zien niet alleen personen waar de afbeelding over gaat, maar kan Google deze ook ‘lezen’ en wordt je beter gevonden in de image search.

Een voorbeeld van alt-teksten:

(Jochem van Mill) #8

Te gek!! https://www.knuffelzolder.nl/a-51473587/family-guy/stewie-griffin-knuffel-family-guy/
Dat zal wel een aardig volume zijn met ruim 1000 knuffels. Heb je alles in huis of heb je ook een externe opslag?

(Ans) #9

ehhhh … ruim 2000 knuffels haha … Heb een zolder vol, klein beetje uit de hand gelopen. Maar … ik wil geen externe opslag dus ik moet mezelf af en toe afremmen om nog meer in te kopen.

(Jochem van Mill) #10

Nee, dat zie je fout. Je moet méér verkopen!

(Ans) #11

Haha, uiteraard! Doe mijn best en ben niet ontevreden :slight_smile:

(Jochem van Mill) #12

Is het voor jou fulltime werk, de webshop runnen? Of heb je er nog een baan naast?

(Ans) #13

Ik heb er geen baan naast :slight_smile: Heerlijk, eigen baas zijn. Administratie ervan is dan wel weer wat minder … kwartaalaangifte moet nu weer de deur uit … maar complete plaatje is bijzonder leuk!