Dit is karakterwebwinkel.nl

(nienke en christie) #1

Hi allemaal,

Wij zijn Nienke (eigenaresse) en Christie (vormgever) van Karakter in Gouda. Een (stenen) winkel met toffe kleding van duurzame merken. Al een tijdje bieden we de collectie ook online aan als ‘extraatje’, maar we willen de online verkopen naar een hoger plan tillen. Niet alleen om meer te verkopen, maar we willen ook onze missie met de wereld (of Nederland om te beginnen) delen. Schone kleren, waar geen narigheid aan kleeft. Fairtrade, milieuvriendelijk, etc. Want onze stijl hoeft niet ten koste van een ander te gaan, toch?

We hopen hier van jullie te leren!

Fijne dag, Nienke en Christie

karakterwebwinkel.nl

(Patrick Heijmans) #2

welkom en bedankt voor je introductie @karakter Het lijkt me wel een opgave om ‘schone kleding’ te vinden. (al moet ik zeggen dat ik me er niet zo in verdiept heb)

(nienke en christie) #3

Je moet idd alle grote ketens voorbij lopen als je gaat shoppen, daarom is bij deze ‘niche’ (hopelijk binnenkort geen niche meer) online verkoop ook interessant. Mensen die fan zijn van een bepaald merk en daar dan op zoeken… Als je nieuwsgierig bent naar waar je kleding vandaan komt, kun je The True Cost eens bekijken!

(Jochem van Mill) #4

De mensen die bij je kopen kun je perfect als ambassadeurs inzetten, want dat zijn de mensen die volledig achter jullie visie staan.

(nienke en christie) #5

Klopt, we zijn daarom ook een facebook pagina gestart: bewuste karakters Waarin we onze klanten en zij ons kunnen inspireren en dat hopelijk weer doorzetten in hun omgeving. Het zou mooi zijn als we deze mensen ook naar onze site kunnen trekken. Ik denk door aanmelden via de nieuwsbrief, maar hoe krijg je ze zover om zich daar in te schrijven? We willen waarde creëren en tegelijkertijd de online verkoop boosten… Face to face is het vaak zoveel makkelijker, omdat je weet wie je voor je hebt. Onze doelgroep is niet te benoemen in bijv 1 categorie, gaat van fashionable jonge, studerende mensen die fan zijn van een bepaald merk, tot eigenzinnige bewuste oudere klanten die graag investeren in kwaliteitskleding. Dus ik vind het ingewikkeld om de juiste toon te vinden online.

(Nancy ) #6

Hee wat leuk nog een winkel uit de Lange Groenendaal. Wat zitten jullie in een prachtig pand. In mijn jeugd was dat een verlichtingswinkel “Prik”.

Succes met jullie webshop!

(Dick van den Born) #7

Nienke! Komen we elkaar al bijna iedere dag tegen, zie ik je hier weer :wink: heb je een webwinkel bij mijnwebwinkel?

Groeten Dick