Artikelen niet meer op voorraad

(Ans) #1

Mijn shop houdt de voorraad bij en als het artikel verkocht is, is deze niet meer te zien voor de klant maar staat natuurlijk nog wel in het systeem. Om de zoveel tijd verwijder ik deze dan. Wat is aan te raden, artikelen verwijderen of gewoon erin laten staan. Google vindt ze dan uiteindelijk nog wel maar dan staat er “uitverkocht” bij. Is het voor het laden van de shop beter om ze te verwijderen?

(Patrick Heijmans) #2

Hallo @Knuffelzolder Aan te raden is het volgende:

• als het artikel niet (lees: nooit) meer leverbaar is, dan deze gewoon te verwijderen.
  • als het artikel tijdelijk niet leverbaar is dan zet je dit bij het product
  • als het artikel niet meer leverbaar is, maar er is wel een alternatief zet dit dan bij het product.

Qua laadtijd zou het niets uit moeten maken.

(Peter Yedema) #3

Ik laat de producten vaak ook nog wel bestaan in de shop. Klanten zien het inderdaad niet, maar toch valt wel op dat deze producten nog wel bekeken worden als ik de statistieken zie.

Als er echt geen kans meer is dat het product nog terugkomt haal ik het weg.

(Peter Pastoor) #4

Het ligt eraan idd of het helemaal niet meer terugkomt of dat het gewoon even niet op voorraad is, Bij het 2e laat ik het staan, het 1e gaat er vanaf.

(Jochem van Mill) #5

Dan wel de URL redirecten naar het vervangende product of als die er niet is, naar de categoriepagina of de homepage zodat je geen opgebouwde linkwaarde verliest.